Copiii au petrecut cel mai mult timp pe YouTube, WhatsApp şi TikTok în această toamnă, arată datele unei analize realizate de Kaspersky.

Conţinutul online de care copiii au fost cei mai interesaţi în toamna anului 2021 a evidenţiat jocurile Genshin Impact şi Poppy Playtime, în timp ce Barbie şi LEGO au fost cele mai populare jucării. Coldplay a ajuns în sfera intereselor copiilor în urma unei colaborări cu trupa K-Pop BTS, arată datele noii cercetări Kaspersky Safe Kids.

„Jocurile au părut a fi cel mai popular subiect de pe YouTube în această toamnă, reprezentând 28,4% din toate interogările. Doi nou-veniţi au ajuns în topul căutărilor de jocuri în acest an – Genshin Impact şi Poppy Playtime. Minecraft a ajuns pe locul al doilea cu 22,4%. În plus, seria Let’s Play de la Minecraft s-a dovedit a fi mai populară decât Roblox, a cărui cotă de solicitări a fost de 5,9%. Între timp, principalele canale YouTube de jocuri au fost MrBeast, EdisonPts şi Paluten”, potrivit analizei citate.

Interogările legate de muzică s-au clasat pe locul al doilea în ceea ce priveşte numărul de căutări YouTube, cu o cotă de 19,1%. Cei mai populari muzicieni au fost BTS, BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande şi Twice. Datorită hitului comun My Universe cu grupul coreean BTS, Coldplay, care nu figura anterior în topuri, a ajuns brusc în sfera intereselor copiilor.

Potrivit analize Kaspersky, 12,1% din interogări au fost pentru filme, desene animate şi emisiuni TV. Copiii căutau cel mai frecvent desene animate – ponderea interogărilor a fost de 56,4%. Ponderea cererilor de emisiuni TV a fost de 35,3%.

În ceea ce priveşte căutările legate de jucării şi posibile cadouri, LEGO şi Barbie au fost lideri.

Datele analizei confirmă că YouTube este cea mai populară aplicaţie printre copii. Kaspersky a analizat primele 1.000 de interogări de căutare ale celor mici în toamna anului 2021.

Conform statisticilor, copiii au petrecut cel mai mult timp pe YouTube în această toamnă – 31,4% din timpul total petrecut în primele 10 aplicaţii populare. Pe locul doi s-a situat WhatsApp, cu o cotp de 19,2%, sub un punct procentual a fost TikTok (18,8%).

Pentru a asigura copiilor o experienţă online pozitivă, Kaspersky recomandă părinţilor să se implice în activităţile online ale copiilor de la o vârstă fragedă, astfel încât să devină un obicei şi să stabilească reguli de bază clare despre ce au voie şi ce n-au voie copiii online şi să explice rolul acestora. Regulile vor trebui revizuite pe măsură ce copiii cresc, spun experţii.

De asemenea, aceştia îi sfătuiesc pe părinţi să descarce aplicaţii de control parental şi să discute subiectul cu copiii pentru a le explica cum funcţionează astfel de aplicaţii şi de ce au nevoie de ele pentru a rămâne în siguranţă online.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 250.000 de companii client.

Publică un comentariu

Comentariu