Situația exitentă și necesitatea realizării obiectivului/ proiectului de investiție Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de viață al locuitorilor din comuna Mosna, respectiv a locuitorilor din satul Alma Vii, prin modernizarea căilor de comunicare terestră, adică străzi și a lucrărilor conexe precum colectarea și evacuarea apelor pluviale.

Starea de viabilitate a sistemului rutier existent nu asigura conditii de siguranta si
securitate a circulatiei rutiere si nu mai asigura capacitatea portanta necesara traficului existent. Cresterea atat a intensitatii traficului rutier si a greutatii pe osii precum si a agresivitatii autovehiculelor datorata starii proaste a suprafetei de rulare (dese franari – accelerari), constituie factori agravanti in procesul de degradare a sistemului rutier care cumulati cu actiunea factorilor climatici vor conduce in mod accelerat lacedarea sistemelor rutiere.

Se asigura cu dificultate si cu durata mare de timp accesul vehiculelor de urgente
medicale si accesul altor vehicule de interventie (pompieri, depanari retea electrica etc.).
Toate cele prezentate in mod succint mai sus, duc la degradarea in mod constant a vietii sociale, pun in pericol asigurarea sanatatii comunitatii, alimentatiei si confortul locuitorilor din zona.

Traseul in plan al strazilor propuse are o lungime totala de 2780,00 m, cu o parte  carosabila cu latimea de 5,00m, realizarea acostamentelor cu latimea de 0,50m.

Se va realiza cu doua benzi de circulație pe toată lungimea drumului.
Pe tronsoanele de drum 0+000 – 0+130, 0+650 – 1+787, 2+500 – 2+690, lățimea părții
carosabile va fi de 5,00 m, cu pantă transversală a părții carosabile de 2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%. De asemenea, tot pe partea dreapta a drumului se va executa un sant de beton acesta avand o latime de 1,30m. (conf. plansei TT 01)

Pe tronsoanele de drum 0+130 – 0+280 si 0+500 – 0+650, lățimea părții carosabile va fi de
5,00 m, cu pantă transversală a părții carosabile de 2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%. De asemenea, tot pe partea dreapta a drumului se va executa un sant de beton acesta avand o latime de 1,30m. Pe acesta zona, pe partea stanga a drumului se vor monta parapete metalice. (conf. plansei TT 02)

Pe tronsonul de drum 0+280 – 0+360, lățimea părții carosabile va fi de 5,00 m, cu pantă
transversală a părții carosabile de 2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%. Tot pe partea dreapta a drumului se va executa un sant ranforsat de beton acesta avand o latime variabila. Pe acesta zona, pe partea stanga a drumului se vor monta parapete metalice. (conf. plansei TT 03)

Pe tronsonul de drum 0+360 – 0+500, lățimea părții carosabile va fi de 5,00 m, cu pantă
transversală a părții carosabile de 2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%. De asemenea, tot pe partea dreapta a drumului se va executa un sant de beton acesta avand o latime de 1,30m si se va efectua betonarea taluzului existent pe o latime de 1,50 – 2,00m, pentru sporirea sigurantei rutiere. Pe acesta zona, pe partea stanga a drumului se vor monta parapete metalice. (conf. plansei TT 04)

Pe tronsonul de drum 1+787 – 2+500, lățimea părții carosabile existente este de 3,90 m.
Se va efectua largira parti carosabile la 5,00m, cu pantă transversală a părții carosabile de
2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%.
Tot pe partea dreapta a drumului se va executa un sant de beton acesta avand o latime de
1,30m. Casetarea se va efectua pe ambele parti ale drumului. Inainte de asternerea stratului de uzura se dispune o geogrilă cu rol antifisură cu lățimea de 1,00 m pe zona de rost dintre structura rutieră existentă și caseta nouă (conf. plansei TT 05)

Pe tronsonul de drum 2+690 – 2+780, lățimea părții carosabile va fi de 5,00 m, cu pantă
transversală a părții carosabile de 2,5% în formă de panta tip acoperis, încadrată de acostament de piatra sparta pe partea stanga având o lățime de 0,50 m și pantă transversală de 4,0%, iar pe partea dreapta acostamentul se va realiza din asfalt pe o latime de 0,50m cu panta transversala de 2,5%.

Publică un comentariu

Comentariu