Ora de Mediaș
Știri în direct

Peste doi ani, stațiunea Păltiniș va avea o bază de salvare Salvamont

Două firme și-au depus oferta pentru construirea bazei Salvamont, estimată la 2,5 milioane lei fără TVA. Investiția este posibilă prin cofinanțarea Ministerului Turismului și a Consiliului Județean Sibiu.

Datorită demersurilor începute încă din anul 2004 de către Consiliul Județean Sibiu, în subordinea căruia se află serviciul public Salvamont Sibiu, stațiunea Păltiniș va avea o baza de salvare Salvamont în anul 2021. Aceasta va fi cea de-a doua bază de salvare Salvamont din județul Sibiu, după cea construită de Consiliul Județean Sibiu la Bâlea Lac și inaugurată în toamna anului 2011.

Consiliul Județean Sibiu a deschis luni, 26 august 2019, ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție pentru ”Construire bază de salvare Salvamont în stațiunea Păltiniș, municipiul Sibiu”. Doi operatori economici, ambii din județul Sibiu, își dispută contractul estimat la 2,5 milioane lei fără TVA.  Este vorba despre NV CONST și Asocierea Total Nsa Ag Construct S.R.L. – Pro Hart Group S.R.L.

Se estimează că evaluarea ofertelor se va finaliza până la sfârșitul lunii septembrie. În cazul în care în termen de 5 zile nu vor fi depuse contestații, contractul pentru construirea bazei Salvamont din Păltiniș va putea fi semnat la începutul lunii octombrie cel târziu, urmând ca lucrările să înceapă în această toamnă. Termenul de execuție este de 24 de luni.

Contractul de finanțare a proiectului a fost semnat miercuri, 28 august 2019, la sediul Consiliului Județean Sibiu, de către ministrul turismului, Bogdan Trif și vicepreședintele CJ Sibiu, Marcel Constantin Luca.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 3.539.933,69 lei cu TVA, din care:

  • contribuția Consiliului Județean Sibiu 1.290.817,14 lei cu TVA
  • contribuția Ministerului Turismului  2.249.116,55 lei cu TVA, reprezentând 85% din capitolul IV Cheltuieli pentru investiția de bază

Baza de salvare Salvamont Păltiniș va fi structurată în subsol, parter și etaj, având următoarele funcțiuni:

SUBSOLUL cuprinde o mică sală de pregătire fizică a membrilor echipajelor de intervenție, un spațiu de depozitare pentru echipament, un garaj pentru autovehicule de intervenție și snowmobil, și o centrală termică.

PARTERUL cuprinde un hol de acces pentru turiști dotat cu locuri pentru așteptare, rastel pentru schiuri și grup sanitar, un spațiu de prim ajutor unde se va află în permanență un dispecer, iar la jumătate de nivel se vor afla 4 camere de cazare pentru echipele de intervenție dotate cu camere de baie cu dușuri,

  • pe perioada de vară permanența Salvamont în Păltiniș va fi asigurată de 2 echipe a câte 2 persoane, iar pe perioada de iarnă (lunile decembrie-aprilie) vor fi prezente câte 4 echipe a câte 2 persoane.

La ETAJ  va fi sala de mese, care va putea fi folosită și ca spațiu pentru instructaj și alte activități, dotată cu oficiu pentru prepararea hranei, cămară pentru alimente și o mică magazie pentru materiale necesare instructajelor. La jumătate de nivel vor fi două spații de cazare, o cameră cu două paturi și o cameră cu 12 locuri (priciuri) dotate cu grup sanitar, wc, lavoar și dușuri.

La sediul bazei se intenționează să se realizeze 4 sesiuni anuale de pregătire a salvatorilor montani, de aproximativ o săptămână fiecare, la care vor participa un număr de circa 20 de salvatori.

Dintre DOTĂRILE bazei menționăm: paturi de consultație, paturi simple, saltele, dulap echipamente medicale, dulapuri haine, birouri, scaune, defibrilator, lampă de examinare, targă, aspirator secreţii, calculator+soft, mese+scaune (total 20 locuri), maşină spălat vase, plită ceramică, hotă, cuptor electric, frigider, corp depozitare, rafturi, etajere, paturi simple, paturi supraetajate, saltele, dulapuri, masă birou, scaune, mașină de spălat rufe, uscător.

Baza de salvare Salvamont Păltiniș va fi administrată de către un administrator-dispecer.

 

O scurtă cronologie a investiției: 2004 – 2019

  • În anul  2004 s-a primit o finanțare de la Ministerul Turismului pentru baza de salvare Păltiniș, iar din suma respectivă Consiliul Județean Sibiu a elaborat proiectul tehnic
  • În 2004, prin HCL nr. 307, Primăria Municipiului Sibiu a dat în folosință gratuită Serviciului Salvamont un teren în stațiunea Păltiniș, pe o perioadă de 50 de ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă 25 de ani
  • În 2012, în luna mai, Consiliul Județean Sibiu a aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico economici pentru baza Salvamont Păltiniș
  • În 2012, în octombrie, Primăria Municipiului Sibiu preia terenul în suprafață de 500 mp de la Salvamont și îl dă în folosință Consiliului Județean Sibiu, în vederea depunerii proiectului pentru obținerea unei finanțări din fonduri europene prin Programul Operațional Regional (POR)
  • Deși CJ Sibiu a depus proiectul pentru finanțare prin POR, acesta a fost respins, întrucât CJ nu era proprietarul terenului, ci Primăria Municipiului Sibiu
  • Prin Hotărârea de Guvern nr. 558/2017, proiectul a fost inclus în Programul de dezvoltare a investițiilor în turism
  • Consiliul Județean Sibiu a reglementat situația juridică a terenului, devenind proprietarul acestuia. Astfel, prin HCL nr. 202/31.05.2019, Primăria Municipiului Sibiu a aprobat trecerea din domeniul public al Municipiului Sibiu în domeniul public al Județului Sibiu a imobilului – teren, situate în Stațiunea Păltinis, identificat în CF nr.115478 Sibiu, nr. cadastral 115478
  • În anul 2018, CJ Sibiu a actualizat Studiul de fezabilitate și la sfârșitul lunii decembrie a depus dosarul de finanțare la Ministerul Turismului
  • În 28 august 2019, Consiliul Județean Sibiu a semnat cu Ministerul Turismului contractul de finanțare

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata