Foto: arhivă

De la începutul anului și până în prezent pe străzile din județul Sibiu au avut loc sute de accidente la care au rezultat moartea șoferilor sau rănirea gravă a persoanelor.

În județul nostru cele mai grave accidente au loc pe Drumurile Naționale, pe autostrada A1, iar de cele mai multe ori astfel de accidente se petrec chiar pe șoselele din oraș

Mii de evenimente rutiere neplăcute au loc zilnic pe străzile din România. În ultimul raport al European Transport Stafety Council se arată că România continuă să fie campioana Uniunii Europene în ceea privește numărul de morți în accidente rutiere.

În 2017, 1.951 de persoane au murit pe drumurile publice din ţară, adică 99 de persoane decedate la un milion de locuitori, dublu faţă de media europeană care este de doar 50 de persoane decedate la un milion de locuitori.

Anul trecut a fost al treilea an consecutiv în care numărul de morţi din accidente rutiere a crescut. Chiar dacă, faţă de anul 2010, se observă o reducere cu 18%, faptul că suntem pe primul loc în Europa la acest capitol ar trebui să fie un important semnal de alarmă pentru cei responsabili, spun reprezentanţii API.

„Deşi există planuri peste planuri (avem chiar o Strategie Naţională de Siguranţă Rutieră), acestea rămân doar pe hârtie. Şi mai îngrijorător este că se încearcă relaxarea legislaţiei în acest domeniu. Avem legea recent votată de Parlament care nu mai permite Poliţiei Rutiere să folosească maşini radar neinscripţionate şi îi obligă pe poliţişti să monteze aparatele radar mobile numai în zonele presemnalizate cu indicatoare. Momentan este contestată de Preşedinte la CCR şi nu produce încă efecte. Sperăm să fie respinsă, iar Parlamentul să realizeze că nu poate legifera aberaţii doar pentru că iniţiatorii legii sunt supăraţi pe Poliţia Rutieră”, se precizează în comunicat.

La aceste cifre negre contribuie din plin reţeaua precară de drumuri naţionale cu o singură bandă pe sens şi cele cu acostament folosite incorect de şoferi (DN2, DN1C), deteriorarea severă sau lipsa elementelor de siguranţă (parapete, catadioptri, marcaje), starea proastă a asfaltului şi prea puţini kilometri de autostradă, mai spun responsabilii API.

Publică un comentariu

Comentariu