Consiliul Concurenței a lansat o actualizare a Monitorului Pieței pentru a plafona prețurile la alimentele de bază și a proteja consumatorii cu venituri mici și medii împotriva speculei.

A fost introdusă o nouă secțiune, „Produse cu adaos plafonat”, pentru a monitoriza corectitudinea prețurilor pe lista cu adaos comercial limitat. În total, 41 de produse beneficiază acum de această măsură guvernamentală menită să combată creșterea excesivă a prețurilor la alimentele esențiale. Pentru a asigura o monitorizare mai riguroasă, Consiliul Concurenței a integrat în platforma www.monitorulpreturilor.info o secțiune specială dedicată acestor produse, permitând cetățenilor să verifice în timp real respectarea prețurilor impuse prin lege de către retaileri, scrie portalul de știri ziare.com.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a subliniat importanța noii secțiuni în Monitorul Prețurilor, menționând că aceasta va spori transparența respectării reglementărilor și va facilita accesul consumatorilor la informațiile despre prețurile produselor pe care doresc să le achiziționeze.

Lista alimentelor cu adaos comercial plafonat include pâine, lapte, telemea, iaurt, făină, mălai, ouă, ulei, carne de pui întreg/grill, tacâmuri de pui, carne de porc, roșii, ceapă, castraveți, fasole, morcovi, mere, prune, pepene, struguri, cartofi, zahăr, usturoi, pere, orez, cozonac, bulion, smântână, margarină, drojdie, carne tocată, unt și magiun.

În plus, rezultatele plafonării arată că consumul privat a înregistrat o creștere cu 9,5%, iar România a obținut cel mai scăzut nivel al prețurilor la alimente și băuturi nealcoolice în Europa, fiind cu 74% sub media europeană în această categorie.

Publică un comentariu

Comentariu