Orașul Mediaș rămâne fără centură ocolitoare in viitorul apropiat, în ciuda dezvoltării acestuia din ultimii ani și creșterea economică a zonei de nord a județului Sibiu.
La sfârşitul lunii martie, deputatul de Sibiu, Raluca Turcan într-o interpelare adresată premierului și miniștrilor Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Transporturilor și Finanțelor Publice, întreba dacă sunt prevăzuți bani pentru a începe investiția de care Mediașul are mare nevoie.
Senatorul medieșean Viorel Arcaș lansase aceeiași întrebare direct ministrului Transporturilor, Lucian Șova. „Noi, în Mediaş, avem cele mai frumoase monumente din Transilvania şi un potenţial turistic uriaş, avem o cifră de afaceri anuală de 1,8 miliarde de euro, avem chiar şi o echipă de fotbal care joacă în prima Ligă, dar nu avem infrastructură rutieră!”, i-a spus senatorul Viorel Arcaș ministrului transporturilor.
Aruncarea pisicii între ministere
Răspunsurile miniștrilor implicați în această problemă importantă pentru Mediaș au lăsat centura ăn ceață/
Paul Stănescu, ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a menționat că investițiile în infrastructura rutieră care au loc în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 sunt pentru drumurile județene, nu pentru cele naționale, europene, astfel nu poate fi vorba despre o finanțarea pentru o șosea ocolitoare.
„Judeţul Sibiu a semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea şi modernizarea DJ 141 Mediaş-Moşna-Pelişor-Bârghiş, care va crea o legătură foarte bună cu a celor trei oraşe (Sibiu, Mediaş, Sighişoara) între ele” a precizat Paul Stănescu, ministrul DRAP.
Attila Gyorgy, secretarul de stat al Ministerului Finanțelor Publice a oferit o altă informație, referitoare la suma de 50 de milioane de lei pentru” Varianta ocolitoare a oraşului Mediaș, pe DN 14”, precizând că Ministrul Finanțelor nu e responsabil de cheltuirea acestor bani, ci Ministrul Transportului.
„Considerăm că asupra analizării şi soluţionării aspectelor semnalate în interpelare sunt în măsură să se pronunţe Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere-SA, în a căror administrare se află acest obiectiv de investiţii”, se mai spune în răspunsul adresat deputatului Raluca Turcan.
Viorel Arcaș a primit răspunsul Ministerului Transporturilor, care contrazice informația colegilor săi de la Finanțele Publice.
Potrivit secretarului de stat la Ministerul Transporturilor, Ion Iordăchescu, proiectul privind Varianta Ocolitoare Mediaş nu a fost inclus în Master Planul General de Transport al României – document aprobat de Guvern încă în septembrie 2016 – „urmare analizelor multicriteriale”. „Astfel, nu pot fi întreprinse demersuri privind finanţarea acestuia în perioada următoare”.
Din 2007 Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a lansat licitația pentru serviciile de consultanță pentru proiectarea și supervizarea centurii ocolitoare a municipiului Mediaș. Aceste lucrări au fost estimate de către autorități la 20 de milioane de dolari, iar 12.5 milioane urmând să fie luați de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Centura de ocolire a municipiului Mediaș urma să aibe o lungime de aproximativ 8,4 kilometri, potrivit adevărul.ro