Strada Tarnavei este amplasata în cartierul Dupa Zid, în partea de nord – est a Municipiului Medias, strada pentru care Municipiul Medias face eforturi financiare în vederea aducerii acesteia la un nivel corespunzator pentru asigurarea traficului auto si pietonal, in conformitate cu celelalte străzi ale municipiului. 

Zona în care este situat obiectivul de investiţiei, are funcţiunea urbanistică dominantă de locuire şi funcţiuni complementare admise: circulaţie, dotare edilitară. Din punct de vedere al echipării edilitare, există retele de alimentare cu apă potabilă, canalizare menajera si pluviala, gaz metan, alimentare cu energie electrica si iluminat public.

Strada Tarnavei este incadrata ca strada de categoria IV – strada  de folosinta locala, ce asigura accesul la locuinţe şi servicii curente sau ocazionale din zonele cu trafic foarte redus.

Obiectivul prezentului proiect este constituit de reabilitarea spatiului carosabil aferent strazii Tarnavei, inclusiv de realizare/modernizare utilitati.

Obiectele ce compun prezenta investitie sunt constituite de:

Obiectul 1 – Reabilitare spatiu carosabil

Obiectul 2 – Retea canalizare pluviala

Obiectul 3 – Modernizare iluminat public

In zona Pietii Costin se vor amenaja parcari realizate in sistem rutier similar strazii Tarnavei. Calea de
acces spre zona de parcare va fi amenajata cu sens unic, avand latimea de 4,5 m. Suprafata carosabila amenajata in cadrul proiectului este de 6.020,0 mp.

REABILITARE SPATIU CAROSABIL

Strada propusa spre modernizare, va asigura condiţiile optime de acces auto, respectiv asigurarea accesului pietonal catre locuinte.

Durata de exploatare a strazii va fi sporită prin montarea de guri de scurgere pentru colectare apelor pluviale, amplasate la limita spaţiului carosabil cu racordare in colectorul de canalizare pluvial proiectat.

Lungimea totală a strazii proiectate este de 753,0 m, avand lăţimea părţii carosabile de 6,0 m.

Spatiul carosabil va avea în profil transversal panta sub forma de acoperis de 2,5% spre marginea colectoare.

Proiectarea sistemului rutier adoptat străzii şi a construcţiilor pentru colectarea şi dirijarea apelor pluviale s-a realizat ţinându-se seama de următoarele considerente:

  • respectarea prescripţiilor date de normativele şi standardele amintite în prezenta documentaţie;
  • intensitatea traficului rutier şi pietonal şi frecvenţa orelor de maximă solicitare;
  • analiza situaţiei actuale si de perspectivă a circulaţiei;
  • analiza precipitaţiilor cu intensitatea maximă şi a debitelor maxime provenite din acestea ce sunt colectate pe amplasamentul străzii.

Ţinând cont de traficul redus tranzitat pe strada, sistemul constructiv rutier adoptat, va fi realizat astfel încât să poată prelua cu uşurinţă eventuale tasări diferenţiate ale terenului, determinând o utilizare îndelungată şi întreţinere  minimă. Prin reconfigurarea traseului strazii, este necesar relocarea a unui stalp LEA existent din beton.

Rețea canalizare

Proiectarea reţelei de canalizare a apei pluviale s-a făcut cu respectarea prescripţiilor date de STAS 3051/91 privind proiectarea canalelor, ţinându-se seama de următoarele considerente:

  • respectarea prescripţiilor date de normativele şi standardele amintite în prezenta documentaţie;
  • necesitatea colectării apei pluviale de pe suprafaţa ocupată de stradă, în vederea protejării şi menţinerii ei pe o perioadă de exploatare cât mai mare.

Adâncimea de pozare s-a stabilit pe considerente tehnico-economice (asigurarea pantei longitudinale minime, costuri reduse) avându-se în vedere protecţia contra îngheţului şi a degradărilor  ce pot apare ca urmare a solicitărilor mecanice.

Apele colectate vor fi evacuate in raul Tarnava Mare (in zona strazii Cronicar Neculce).

Inaintea descarcarii in cursul de apa, se va instala un separator de namol si hidrocarburi, avand rolul de a retine materiile in suspensie si hidrocarburile colectate de pe suprafetele carosabile.

Desecarcarea apelor pluviale se va realiza prin intermediul unei guri de varsare realizata din beton armat. Amonte de gura de varsare se va realiza un camin stavilar, in care se va monta o stavila din inox Dn 600 mm, cu actionare supraterana.

Iluminat public

Pentru realizarea iluminatului public pe strada Tarnavei se propune realizarea unei retele de iluminat noua. Reteaua de iluminat va fi de tip subterana realizata din cablu tip ACYABY 3×35+16 mmp, avand lungimea totala de 870,0 m.

Se vor utiliza stalpi metalici noi din oţel galvanizat cu inaltimea de 8,0 m (28 buc), echipati cu o lampi LED pregatita pentru telegestiune. Se vor utiliza un numar de 33 de lampi LED. Montajul lampilor pe stalpi se va face prin intermediul consolelor metalice ( vor fi utilizate console simple, duble sau triple).

Aparatele de iluminat vor fi de tip LED cu temperatura culorii 3000 K, etanse, min IP 66, cu o rezistenta la impact IK 09, alimentare la 230 V, clasa electrica I/II, protectie la supratensiune 10 kV si cu montaj in varf de stalp sau pe brat. Aparatele de iluminat vor fi echipate cu priza pentru montajul modulului de telegestiune.

Împotriva tensiunilor de atingere se va realiza câte o instalaţie de legare la pământ exterioară pentru fiecare stalp de iluminat proiectat, cu o rezistenţă de dispersie de maximum 4 ohmi, formată din 3 electrozi verticali din teava OlZn 2” si în lungime de 2,5 m fiecare, plantaţi în pamânt la 0,8 m adâncime şi legati între ei cu platbanda OL-Zn 40×4 mm.

Instalaţiile proiectate nu constituie factori poluanţi ai mediului, deci nu sunt necesare măsuri suplimentare pentru reducerea lor. De asemenea nu necesită personal permanent de exploatare.

Pentru racordarea reţelei de iluminat public proiectată la reţeaua de distribuţie a energiei electrice existentă în zonă este necesară solicitarea unui Aviz Tehnic de Racordare de la Operatorul de Distribuţie SDEE TRANSILVANIA SUD SA.

Publică un comentariu

Comentariu