Foto Arhivă

O mare parte din secțiunile montane din autostrada A1 Sibiu – Pitești, practic zonele cele mai grele, vor fi scoase la licitație, cu toate că vechile studii nu au fost refăcute, iar forajele geotehnice cerute de experții europeni lipsesc aproape cu desăvârșire.

CNAIR susține că are o analiză nouă realizată de BEI, care îi sprijină, dar noi informații indică de fapt că aceasta a vizat doar tunelurile, nu întregul traseu. În schimb, experții critică lipsa forajelor geotehnice, iar într-un caz chiar discrepanța majoră între un foraj vechi și unul realizat recent în același punct. „Riscurile să ne ducem în 20 de ani în ritmul ăsta sunt foarte mari. Dacă nu e studiată cum trebuie, autostrada nu se va face”, avertizează experții, potrivit www.hotnews.ro.

Compania de Autostrăzi vrea să scoată la licitație pentru proiectare și execuție o mare parte din sectoarele montane – cele mai grele – ale autostrăzii Sibiu – Pitești, fără să fi revizuit studiul de fezabilitate, fără să fi realizat un nou studiu geotehnic extrem de necesar.
Încă din 2013, într-un raport JASPERS, consultantul Comisiei Europene desființa fostul Studiu de Fezabilitate și acuza tocmai lipsa forajelor și a unui studiu geotehnic cuprinzător – condiție esențială pentru un…

Citește în stiri din România

Publică un comentariu

Comentariu