Bugete Record pentru Autostrăzile României în 2025
În 2025, proiectele de autostrăzi din România vor beneficia de bugete semnificative, într-o încercare de a accelera dezvoltarea infrastructurii naționale. Autostrada Sibiu – Pitești, prima autostradă transcarpatică a României, se află pe primul loc cu un buget atribuit de 2,1 miliarde de lei. Deși această sumă reprezintă o scădere față de anul precedent, lucrările avansează pe patru dintre cele cinci secțiuni, iar secțiunea 1 este deja deschisă traficului.
Proiecte Majore cu Finanțări Semnificative
Pe locul doi se situează Autostrada A7 Ploiești – Buzău, care a primit un buget propus de 1,4 miliarde de lei pentru 2025. Circulația pe lotul 1 a fost deja inaugurată anul trecut, iar proiectul continuă să se dezvolte cu succes.
Autostrada Buzău – Focșani completează podiumul cu o alocare de 1,2 miliarde de lei. Anul trecut au fost deschiși aproximativ 80 de kilometri de autostradă, iar anul acesta se așteaptă finalizarea mega-podului peste râul Buzău, conform informațiilor furnizate de Economica.
Creșteri de Buget pentru Proiectele Cheie
Autostrada Transilvania primește o creștere a bugetului, ajungând la 1,16 miliarde de lei, iar A13 Sibiu – Făgăraș beneficiază de o majorare substantială, cu un buget de 1,09 miliarde de lei. De asemenea, Drumul Expres Craiova – Pitești se alătură „clubului” proiectelor cu bugete de peste un miliard de lei, având alocat 1,01 miliarde de lei.
Investiții Strategice pentru Dezvoltarea Infrastructurii
Restul proiectelor de infrastructură rutieră vor primi bugete mai mici de un miliard de lei pentru anul 2025. Aceste investiții majore sunt planificate pentru a îmbunătăți rețeaua națională de autostrăzi, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a României.